2000 år och inte ett dugg smartare

Idag ska jag läsa vid uppsala. Men det hinner väl ändra sig. Något som är viktigt för mig chansen till utlandsstudier och uppsala verkar slå linköping med hästlängder på den punkten. Lius hemsida är grekiska för mig! Dock läser det (panik) ca 40 000 studenter vid uppsala och 800 får läsa utomlands heh.
Jag som kämpat så det senaste året med att INTE sticka ut. får ta å arbeta upp det igen.

Jaha då var det bestämt. Emma ska ha sushifest och står för hela spektaklet. kanon! Looking forward to it =P
(använder man alvidas blogg som forum så får man för det mohaha)

Dagen blev inte som den var tänkt. När fan blir den det när andra personer är inblandade!? suck
imorrn ska jag på jobbmässa och skämmas med resten av sveriges 11% arbetslösa.
Mamma har berättat lite om hur det var sist moderaterna styrde vårt land (å ja hon är väl inte direkt neutral och nej jag tänker inte börja med någon politiskdebatt) Ännu en gång har de kört vår ekonomi i botten.
Vi ligger back!! ENORMT mycket back och seriöst de letar inte efter en lösning på det för de vet att de inte kommer få sitta kvar nästa val så de försöker bara föra igenom sånt de själv nu kortsiktigt vill ha.
Enormt mycket back som sagt och de SÄNKER skatterna för de SOM HAR PENGAR! Min mamma kommer nära på få betal MER för att t.ex. våra grannar som båda jobbar och har barn som har flyttat hemifrån ska få mer pengar i plånboken. Är det bara jag som anser att det är sjukt!?

iNTE KONSTIGT, INTE ANNORLUNDA, INTE UPPSEENDEVÄCKANDE
UTAN HELT JÄVLA SJUKT!
Jag ska ifrån det här satans landet så fort jag kan. (ja jag bli arg och inte fan kan jag göra nått åt det å int efan är det nån som bryr sig å inte fan gör de som kan göra nått åt det NÅTTÅT DET!)

Inte konstigt socialdemokraterna får jobba så hårt när de väl vinner. de måste ju lägga alla sina år på att bygga upp sverige igen (sen ska vi inte få dem att låta som några jäkla änglar, men de är ju BÄTTRE iaf) så de får ju aldrig chansen att hitta på egna saker. (fast den där skolreformen eller vad det nu var de kom med oroade mig faktiskt)

Kyrkan ska jag gå ur oxå. den har spelat ut sin roll... för så där 2000 år sedan.

There you have it

Kommentarer
Postat av: EmmaH

ojoj, får nog fly landet jag också, för ngn sushifest är jag inte beredd på att ordna :S



och btw: du vet att de pengar som du betalar till kyrkan läggs på dels underhåll av alla fina kyrkor vi har. inte vill du att de ska förfalla?

2009-09-23 @ 13:49:13
Postat av: Sofia

Haha! Känner jag Alvida rätt bryr hon sig nog inte om några gamla kyrkor! :P

Satsa på sånt som behövs på riktigt istället! :)

2009-09-23 @ 17:48:45
Postat av: Emma H

bajs på er ;)

2009-09-24 @ 16:13:38
Postat av: Sofia

Du med! ;)

2009-09-24 @ 19:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0