I'm gonna live forever!

Vi var på Fame igår. Jag och sofia. Den hade ingen handling HA! Lite ungdomar som sjöng ibland. Den bariga låten kom inte förns i eftertexterna. BLÄ!

Skitgrinig sofia gick ifrån bion.
Hon var lite grinig över filmen fast inte alls lika mycket som hon var grinig på mig! =P Först hade jag MAKEN till att kräva pengar av henne för bensinen till Karlskoga OCH biobiljetten!! Sen skjutsade jag inte hem henne den KORTA biten det var.

Nu vill jag förklara en sak här en gång för alla.
- Micaela och jag vi är rätt noga med det här med bensinpengar bara för att det inte ska bli nått strul.
- När Malin och jag åkte mycket med varandra så jämnade det oftast ut sig. Ibland körde hon. Ibland körde jag.
- Fille jämnar det ut sig med på andra sätt. "ammen om jag kör så bjuder du mig på det där" osv. Sen är fille rätt generös oxå (oftast =P)

Men sofia har inte bil, hon har inte körkort och hon bjuder mig inte på nått annat! Jag har verkligen inget emot att köra runt henne hit och dit, men jag vill få nått fört mer än hennes sällskap! Det är inte mina föräldrar som betalar bensinen det gör jag själv med den obefintliga inkomsten jag har! Så den korta biten hem till dig när jag ska åt helt andra hållet blir mycket för mig!
"sofia jag har inget emot att köra dig det är bara du ger mig den där tian du får betala för bussen så kör jag"
då svarar hon "jag åker buss gratis"
JAMEN GÖR DET DÅ! Å sluta va grinig på mig.

Sen är jag även av den åsikten att får man fylleskjuts så betalar man WHATEVER the driver wants för den är skysst nog att den kör en lördag eller fredagskväll och nu är det så att jag vet att jag inte är den enda på denna planet som resonerar så.
Hur det kommer sig att jag satt totalstopp för skjuts av sofia är från början (plus ovanstående) för hon anser inte att det resonemanget jag nyss la fram är rimligt!


Nu är min mamma påväg att göra något dumt. Frågan är om hon kommer att inse hur dumt det är innan det är försent? =S tack och lov för att jag ska flytta nästa höst. It's not soon enough though...

Kommentarer
Postat av: Sofia...

Hurrudu!

För det första är det inte så schysst i sig att skriva ut en massa på din blogg tkr jag när du själv blir skitsur när jag försöker disskutera med dig och tex bara loggar ut från msn för att jag inte håller med dig.



För det andra så tkr jag att man ska betala en RIMLIG summa. Inte ta överbetalt!

Det kostar inte 150 kr att åka Garphyttan fram och tillbaka tex! Det är inte rimligt.



Klart du skulle få biobiljetts pengarna. Och jag betalade de där 80 kronorna fast de jag frågat vad de skulle ge för kga fram å tillbaka från örebro aldrig skulle ge mer än ca 60 kr. Jag ville inte tjafsa mer för du blir så tjurig...



Och jag var inte grinig. Jag var mer förvånad att du var så...hård.



Jaja.. Tyck som du vill.



2009-10-15 @ 20:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0