Varsågod!

Alltså jag var inte ute efter att hänga ut sofia här. Det är ju hon själv som har sagt som hon gjort. men den där komentaren gjorde mig sur. för den stämmer inte! Men det är helt skitsamma enligt mig för jag trodde INNAN bion att vi hade löst det hela. Jag kör henne helt enkelt inte och så är det inget mer med det

SOM SAGT! fylleskjuts är inte BARA att bli KÖRD till ett ställe det är en TJÄNST. en tjänst betalar varje huvud för! Precis som på en buss! Som hon numera kan ta så släpper vi detta. Du får tycka som du vill och jag tycker som jag vill. Anse du att jag har fel, det är det många som gör, när det gäller ANDRA saker.
sen kan jag ju bara tillägga att jag (T3) inte ens fått vad sofia ANSER är rimligt. hon har nog inte ens sagt vad hon själv anser är RIMLIGT. hon har bara sagt att det jag tyckt är orimligt.

Å för er som läst sofias komentar så kan jag säga i MITT försvar att vi åkte MER I själva Karlskoga det var inte bara dit och hem. p.s.Det jag skrivit ovan skrev jag innan ditt sms sofia.

och nu har jag visst gjort mig ovänn med fille oxå. även fast hon håller med mig. livet är ju så underbart. är man ovänn med henne så kan hon inte ge mig stöd. I vått och torrt hette det ja hm...
To set the record straight: Jag OGILLAR SARKT att folk lägger sig i när jag grälar med någon, men JUST DÅ var det tyvärr fille som gjorde det. men från och med nu ska jag inte skriva om fille mer. jag lovar!

STÅ ALDRIG FÖR VAD DU TYCKER SOM SAGT


Imorron är det freakkitchen. jag har inte alls lyssnat tillräckligt på dem. men så finns det ju typ bara fyra låtar med dem på grooveshark och EN på spotify. köpa skiva? aldrig! =P

och från och med nu ska jag inte skriva något om mina vänner (good or bad) det ska bara bli om MIG! fast ha!? det trodde jag det redan var? saker JAG upplevt men som andra kanske var inblandade i?? är jag så lost så jag inte ens har koll på det längre?
Det är väl så här det blir förr eller senare. någon blir grinig. lustiga är att det egentligen ju aldrig BÖRJAR med vad jag skrivit här. för här återberättar jag ju bara vad som HÄNT!!! å ändå så blir ni griniga över vad jag skrivit HÄR! det har ju redan hänt.


skit oxå nu uppdaterade jag samma inlägg och då försvann komentrerna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gotta pay the driver.

2009-10-16 @ 00:55:27
Postat av: Sofia



Ja.. det är (enligt Hitta.se) 18,4 km till Marina. 1,84212kr/3 = 14,72 kr. Så ja.. med "dricks" så kanske 25 kr? Det har jag sagt. Bla på msn när du blev skitsur medans jag bara försökte komma fram till nått. Men det gäller att kompromissa om man tycker olika. Eller hur? Eller är det bara en som har rätt och alla andra fel?



Vill jag bedriva en vinstgivande verksamhet kan jag ju bli fyllechaffis sen då! Få 150 kr för nått som är värt 44,16 kr. Det är ju fantastiskt!



Men när vi åkte "runt" i kga var vi 3 också vettu. Bett Emma betala kanske? (0,46212/3 = Den stora summan 3,68 kr!)



Inse att du också kan fel och att så som du upplever det hela kanske inte är så som andra upplever det. Du återberättar det såklart från ditt perspektiv och då kan ju andra tycka att du har helt fel (vilket du kan ha ibland) och då blir du också sur och upplever att vi är griniga för vi tycker du har fel.



Inte lätt då att försöka disskutera heller. Klart man drar sig för det då.. tyvärr



Jag gillar dig. Men det är inte kul att känna sig lite arg, lite förvånad, lite nere men framförallt ledsen att du gör så här. Ett helt inlägg inlägg om hur dum man är tex. Inte många som får... Skulle du tycka det va kul att läsa ett helt inlägg om hur dum du är? ne

2009-10-16 @ 11:03:12
Postat av: Sifforna förtydligade

1,84x2x12kr/3 = 14,72



0,46x2x12/3 = 3,68

2009-10-16 @ 11:04:36
Postat av: David Ericsson

Hej Alvida din jävla snåljåp.

Tycker du ska läsa, fundera och moget överväga om det faktiskt är sant det jag skriver nedan. Förstår varför du skriver saker här faktiskt. För du e så totalt omöjlig att diskutera med i verkligheten. Att jag vet det beror på att jag själv, innan jag gav upp har försökt själv. De brukar sluta med att du troligen inser att du har fel eller iallafall inte har helt rätt och då blir du antingen skitsur å säger att man e helt dum i huvet för att komma undan eller det ännu omognare bara säger att nä ja orkar inte lyssna mer och drar eller loggar ut från msn som Sofia tidigare påpekade. Tänk om du nån gång skulle försöka diskutera som en vettig vuxen människa? Men antar att du inte är kapabel att göra det?



Sen till frågan du skriver om. De måste va en riktig värdelös skit du träffat om han kräver 150spänn för att hämta sin tjej med vänner 4mil bort. Visst att man kan kräva bensinersättning, de e helt ok. Säg att han har en risig bil som drar mycket, säg 0,9 per mil, räkna på ett bensinpris på i värsta fall 13spänn och 4 mils åktur. För mig ger det (0,9134=46,8kronor)Då har jag överdrivit på alla tre siffrorna.

Så delar vi det på tre. Alla som anser att det blir 50kronor per person kan ju skriva sitt namn här under. Om listan blir lång så kanske fröken snåljåp kan använda det som argument i en mogen diskussion med sina medresenärer. Om hon nu vet hur man gör?

Dessa 15,60kronor det blir per person kan ju spetsas med lite dricks. Kanske totalt 20 per person eller 25 som Sofia ville även om jag tycker de e lite väl generöst. Framförallt med tanke på att han (skjutsen), även fast det är oförståeligt för mig, verkar vara kär i dig eller iallafall tycka om dig Alvida??????



Så till resan Karlskoga-Örebro en sträcka på 46km men här ska vi inte snåla de gör du ju själv så bra så vi säger 50km. Fram och tillbaka blir 10mil och vi kör på samma generösa villkor. 0,9liter per mil och 13kr per liter. Då har vi varit väldigt generösa och får fram 58,50kronor per person. Sen var det resan i Karlskoga, 3 personer åker en halv mil. De e så kort sträcka så borde om föraren är någolunda hygglig bli gratis, nej förlåt. Minst 21,50kronor per person blir det ju. Eller hur räknar man? Hur kommer man annars upp till totalt 80 spänn per person om föraren som i det här fallet var Alvida inte är väldigt snål vilket jag är säker på att hon inte själv påstår sig vara.



Sen från bion. De va de larvigaste jag hört att inte kunna köra hem en kompis vilket tar några minuter istället för att hon ska behöva vänta på buss och gå ensam ute mitt i natten.



De e så skönt att jag insett hur otrevlig du faktiskt är Alvida så att jag känner att jag kan skriva det jag faktiskt tycker.



Ha en bra dag. Med vänliga hälsningar David Ericsson

2009-10-16 @ 12:54:33
URL: http://skitnerdigAlvida.se
Postat av: fille

jag vill egentligen inte skriva här men blir riktigt förbannad. vem är det som är snål egentligen? vet ni egentligen vad en bil kostar att köra per mil med försäkring, skatt, nya däck, reperationer, underhåll, olja, spolarvätska, kylarvätska, bilens värdeminskning osv? MINST 25 kr milen inkl bensin kostar min bil mig. nu orkar ja inte räkna såhär på kvällskvisten men sett in 25 kr där ni innan satt in 13 kr så börjar summan öka lite mera.



dessutom, om jag håller mig vaken hela natten för att hämta nån, oavsett vem, så förväntar jag mig lite "plåster på såren" (förutom bensinpengar). för mig behöver det inte vara exakta pengar, som alvida redan påpekat i tidigare inlägg, men den ja hämtar kanske köper en korv eller en dricka åt mig, kör mig en annan gång eller liknande.



jag hämtade emma och linus i bb när vi skulle till marina för att dom missat bussen, för det fick jag 80 kr plus massa tack från båda, vilket jag tyckte var lagom med en resa på ca 2 mil extra.



samma kväll kom en kompis o hämtade mig i garphyttan, av mig fick han lite över hundra kr trots att jag kunde åka buss för ca 30. detta för att ja var oerhört tacksam för att slippa skumpa onykter på en buss!



men troligen är det nog bara jag, alvida och uppenbarligen emma och linus ang det jag skrev innan, som tänker på detta sett i hela världen... trist men verkar vara sant..

2009-10-18 @ 22:11:20
Postat av: Mickan

jag måste hålla med Alvida och Fille.. Jag har också bil och jag vet hur jävla dyrt det är!! när man ska fyleköra så förväntar man sig att få extra...och jag skulle vilja säga att man också ger det eftersom det är knappt ingen som vill köra bil på en fredag eller lördag..



Har kompisar som tar 500 spänn för att skjutsa till Örebro till Kumla.. (då betalar man för bilen, spelar ingen roll om man är 2 eller 4 i bilen 500 ska dom ha) så tyckte det inte var hela världen att betala den summa S skulle få betala.. som sagt det är inte bara bensinen man betalar för..det är mycket mer än bara bensin..

2009-10-19 @ 18:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0