Uppsalaresan som slutade i Västerås

Ja, jag fille och Emelie skulle ju till Uppsala i fredags. Jag sov hos fille och fick åka till henne med Frans. Vi väntade i en halvtimma på Emelie och sen drog vi. WOHO!
Vi åkte till Hälla köpcenter för att handla sprit och för att jag skulle kunn ahandla på willys sen ville vi äta på Max så vi åker dit, men missar den lilla infarten och får alltså göra en u-sväng i en korsning längre fram.
Vi kom runt men MITT ÖVER övergångsstället börjar det RYKA INNE I BILEN där fille sitter och spruta vätska.
PANIK UT UR BILEN. Det var mycket rök och inte under huven utan inne i kupen!

Detta hände straxt innan klockan sex och timmarna som följde var...långa.... Alla sa olika saker till oss vad vi skulle göra och kontentan blev iaf att bilen är PAJ! och vi kan inte fixa den.
Fyra polisbilar, tre polismotorcyklar, två bärgare och en barndbil åkte förbi oss. INGEN stannade! Å vi hade varningstriangeln uppe och allt.
Jag gav upp och ringde mamma. "KOM Å HÄMTA MIG I VÄSTERÅS!"
En stund senare och ett par korvköp senare hade två pojkar stannat och kontentan där blev MATTIAS LAGADE BILEN! <3
Men mamma var ju redan påväg så jag skulle hem hursomhelst.
Okej "hejdå flickor det kanske är bästa att ni fyller på ett par flaskor med vatten nu innan ni åker, men nu bryr jag mig inte längre lycka till!"
Mamma och jag hann typ en km på motorvägen sen ringde fille "DET SPRUTAR VATTEN IN I KUPEN"

Så mamma fick köpa en bogseringslina och så åkte vi å hämtade dem...Körde tillbaka till den korsningen vi stått hela dagen i och ställde bilen vid en mack.

EMelie och jag åkte hem med mamma och fille blev hämtade av uppsalakusinen. Hennes pappa och hon bogserade bilen hem på lördagen.

Alla vet att ajg inte är positivt inställd till Filles bil, men den är ju som en karl. Den funkar kanon tills den stöter på minsta problem då tvärdör den.

Å det hände hundra saker till under de där timmarna oxå men detta var iaf sammanfattningen av vår "uppsalaresa"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0