00393291185156

Detta kommer bli ett långt inlägg men jag garanterar att det är värt att läsa. om ni är intreserade av vad som händer här i Toscana.

Jag vet ju att jag inte ska jobba med hästar i framtiden det har jag ju vetat länge, varför envisas jag då? Är jättetrött men i stora drag blev gårdagen knappast som vi tänkt oss.

Hade hoppats på lång siesta men kvart i två, precis när jag skulle gå iväg med datorn ringde Marita och sa att hon var på väg och ville att vi skulle visa henne lite hästar i hagar LÅNGT bort. Jaja "upp och hoppa kristin", hon hade gått å lagt sig. Så på vägen dit flyttade vi Stella (hästen som sparkade ihjäl Carrie) för hon är tjock och fet och tar de andras mat i hagen. Stella är ingen häst, hon är en bulldozer!! Jag kan verkligen inte minnas någon häst jag föraktat men Stella den jävla hästen har jag fått nog av!  Hon är tydligen nästan blind men klättra över stängslen det är hon en baddare på då vet hon precis vart hon ska sätta fötterna.

Så vi börjar gå med henne och hon blir ju galen av att lämna kompisarna och börjar vända, jag höll kvar länge men sen tryckte hon ut mig över ett stup och då var jag tvungen att släppa grimmskaftet. Fick tag på henne igen och röt och gorma och så trampa hon på mig. Mario hade hört mig och kommit till undsättning. Han fick ta faanskapet. Han hade det dock inte heller så lätt. Vi släppte henne i fuxhagen där hon då inte längre var bossen så det blev ju smått kaos för hästen är ju så dum att hon inte bara accepterar sin plats. En riktig mobbare och översittare. Ush för stella. Aja sen traskade vi bort till Marita där jag fick stå å bära på hennes dotter Maria-Viktoria i ca en halvtimma (träningsvärk i armen!) medans Marita lekte jaga hästen...

Sen gick vi till fuxhagen igen med Marita och Stella höll sig på avstånd men hade knappast lugna ner sig. I den hagen finns en ståtlig herre vid namn Rosso som hade en senskada som varit svullen länge. Det benet har de försökt sätta isbalmsam på men har inte låtit dem komma i närheten = de tror att han har jätteont. Jag sket i att förutsätta att han hade ont från första början och jag har klappat på den hästen och lyft det "onda" benet varenda gång jag varit i den hagen. Tror du att hästen ska springa i väg är det ju klart som fan han gör det. Samma sak om du går framåt böjd och stirrar på hästens ben klart som sjutton han då blir misstänksam mot dig, du är ju ett rovdjur och du stirrar på dens kropp.

Sen gick åkte vi tillbaka och Marita fick se Kiara och så var cirkusen igång. Kiara har legat ner sedan torsdags (till och från iaf) och det har vi förmedlat till sonny och mario som hävdat att de åratat med marita, vilket de inte alls gjort så då fick ju vi "skit" (inte ordagrant men typ) för att vi inte kontaktat Marita. Det är ett jävla krångel på det här stället vem man ska förmedla vad till. Marita är ju lixom i Florence och kan inte göra nått! Men hon ska fan veta allt iaf. Jag har inte pengar att smsa henne helatiden och vill inte behöva ringa för att bara säga nån skitsak.

Hursomhelst var Kiara undertempurerad = hon var på väg att dö. Så det blev filtar, varmvattens flaskor, rep för att vända henne. Vänds inte en häst som ligger ner varje tredje timma kolappsar lungorna. Så inatt satt vi hästvakt och Kristin och jag vände henne helt själva tre gånger.

Jag vet inte vart jag drar gränsen... Lider hästen borde den få gå, men det fanns så mycket livskraft i Kiara, inte alls som Oliver. Hon åt och reagerade på oss. Jag blev mer positiv emot allt under natten och tänkte att jag överlever hon natten blir det bra. Hon överlevde natten men påminde mycket mer om Oliver (dessa onödiga sparkar i tomma luften) när vi kom ut till Mario och Sonny som vänt på henne vi kl 5. Hovslagaren kom kl åtta men kunde inget göra eftersom hon låg ner (de trodde det berodde på fötterna först, men som inte kunde stämma). Han åkte och lite tid gick. Jag gick in och tittade på henne. Tittade henne i ögonen och det fanns ingen glans kvar. Jag gick ut och sa det till Kristin. När jag sen gick in igen letade Mario och Sonny efter livstecken. Det fanns inga....

Då skulle jag verkligen bara kunnat satt mig ner och störtbölat. Samtidigt blev jag så arg. Allt vårt slit och hästen gav upp! KIARA!


När vi kom ut på morgonen fick vi även en chock när vi såg STELLA i hagen vi flyttat henne från. Vad i helvete!? Japp hon hade rymt från fuxhagen, det staktetet är det el i! Samt Evelina hade hon tagit med sig. Så M och S hade stoppat tillbaka dem där de "hörde hemma". Lustigt nog var INGA staket trasiga. Ja visst att faanskapet är blind.


Men vi hade ju inte gjort några av våra sysslor och nu spöregna det. Kristin åkte i väg för att kolla hästar och jag skulle försöka mata hästarna och Mario fick hålla i Stella. Aristokrate var inte alls intreserad av sin mat och då såg jag att han blödde rejält ur näsborrarna, båda! MARIO!!

Kiara hade just gått bort, kom igen ge er nu inte en till. Det spöregna(r) ju som sagt så de blev tvungna att ställa honom inne hos döda kiara. Där står han nu, och blöder fortfarande, så det sitter förmodligen i lungorna. Fruktansvärt illa! Veterinären kommer vid 15.30. Nu är klockan tolv...


I fredags var vi på halloween disco. Spännande syn de har på kvinnor här alltså. "det var ju sliskiga italienare överallt, ja just det vi är i Italien". De delade ut häxhattar vilket var underbart. They served as many things. Paraply utomhus när det regnade under kvällen, sittunderlag på blöta stolar, fläckt på dansgolvet.  Haha vid hela TRE tillfällen var det så mycket killar runt mig och Kristin att andra tjejer drog sig till oss för att också få killarnas uppmärksamhet. Ujuj.

Vi pratade med en tjej, hon var 14!! Kristin kallade henne för "picolo" då blev hon sur haha.

Jaja nu har vi gjort det också.


Jag är väldigt trött och det gör inget alls som ni skriver en massa om er själva, det är bra! Jag har gett upp att skicka sms, vissa kommer fram andra inte men pengar dras det hela tiden. Fick inga sms när jag stoppade i svenska simkortet =(



Vi lagar lunch varje dag. Gud vad jag lär mig att leva. Jag har hittat lite majsbröd och semper baugetter, men det är inte mycket. Pasta finns det dock gott om även rispasta. En brödmix, men snälla kolla upp om det finns möjlighet att skicka ner mer.


Vi har jobbat med vinet och vilka kunskaper jag kommer komma hem med alltså haha

Jag äter alldeles för mycket choklad och det finns ingen micro här. Vi bor i en lägenhet med två rum, ett badrum ett allrum och ett minimalt kök. Det är rätt skruttigt men det enda som är isolerat. Älska fleecetröjor och regnkläder.


Vi skulle ha ätitmiddag hos Greven igår men det blev så klart inställt pga Kiara.


Att plannera är som sagt omöjligt här så jag slårs nog rejält ur mina banor ska ni se.



När Jordin Sparks sjunger detta sjunger honom en kille. när jag hör orden så är det som om det är ena halvan av mig som säger det till den andra halvan. ja skitzo.

I gotta let my spirit be free to..
admit that I'm wrong and then change my mind
sorry but I have to move on and leave you behind

I can't waste time so give it a moment
I realize nothing's broken
No need to worry bout everything I done
live every second like it was my last one
don't look back got a new direction

I realize nothing's broken no need to worry bout everything I done


Kommentarer
Postat av: Ulven

Med allt de där kan du ju skriva en bok när du kommer hem

2008-11-04 @ 14:43:32
Postat av: Mickan

Vad sorgligt :( du verkar få slita häcken av dig där nere....hoppas det kommer bättre tider nu i alla fall :) haha, försår att du får alla killar runt dig som du dansar med rumpaan ;)hehe....sliskiga :O ska inte italienare vara heta ;P haha

2008-11-04 @ 19:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0