G plus plus

Har du svårt att tolka din lärare? Här är lite tips och förklaringar.

Det lärarn säger = det han egentligen menar

Jobba på egen hand = åk hem

Självstudier = Ledig

Du har syndat = skolkat

Litet läxförhör = nationellt prov

"Den här uppgiften räknas inte in i slutbetyget" = "Du har missat en del i kursplanen, kan alltså inte ge digg godkänt"

Det gick JÄTTEBRA på provet = Du fick G

"Jag går nu runt i klassrummet så att ni kan ställa frågor till mig" = Jag tar rast nu

"Åh vart ska ni!?" = Jag har glömt vad ni sa åt mig

Jag fixar det.....= om jag kommer ihåg det

Fia, du kan förklara, vad tycker du? = Fia är lärarens älskling

Det finns inget rätt och fel = Det är jävligt svårt att svara rätt

Jag tar om det = Vad frågade du om?


image8

Stockholm onsdag. Jippi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0