Viktiga åsikter idag!

Men emma då! Du skulle ju gissa på en OND framtid åt mig. Har du lite svårt å förstå vad jag skriver numera? =P "Är du lite dum?"

Jag älskar sanning eller bullshit på P3 och jag är fan bra! Idag fick man bland annat lära sig att är man kåt och omgiven av mygg så vill de sticka dig. haha

Det är lite frust...eller nej...det är MYCKET frustrerande när man tycker en sak och känner en annan.

Jag vill slå ett slag för människor som är som mig! och ge er övriga något att tänka på.

1. Varför måste man tycka om barn? Finns dom som tycker att hundvalpar (som är det sötaste som finns) är jättejobbiga, ingen klagar på dem! Jag kommer älska MINA barn i framtiden när jag väl får dem. Men måste jag avguda andras odågor för det?

2. Att folk inte tycker om konsistensen på svamp är fullkomligt acceptabelt tydligen, men kommer man och säger att man inte tycker om tomaters konsistens så är man knäpp. Jag älskar svamp! Hatar tomat.

3. Å detta är den mest moraliska punkten som jag vill att ni ska fundera över. Å jag anklagar inte micaela här för något för de flesta resonerar nog som hon, även om jag inte fattar hur de kan göra det.
När vi var i turkiet hade en frisör två ekorrar i en liten bur utanför sin affär. Detta var något Mmicaela fick tokfnatt över. Det var djurplågeri, de var hemska, fatta de inte att det var vilda djur, att de mådde dåligt.
Jag håller med om ALLT det hon tyckte om de ekorrarna!
Men, hon ser absolut inget fel med att mitt ute på vischan sätta sig på en stackars undernärd, utklädd och munkavlad kamel. Den kamelen lever ett precis lika hemskt liv som de där ekorrarna (tycker jag iaf) men hon kunde verkligen inte dra parallerna, utan började säga te mig att "du rider ju, är inte det å plåga hästarna hemma?" jo det är klart som fan det är! MEN vi tar hand om våra hästar här, de jag sätter mig på ska tas hand om iaf.
De står inte ute i 40 graders värme (nu var det ju visserligen en kamel, men iaf =P) hela dagarna, blir för allt vi vet pisskade, utnyttjade av turister osv.

Så då undrar jag, är jag den ENDA som anser att rida på ett djur som inte tas om handom på rätt sätt är lika illa som att ha en ekorre i bur?

Kommentarer
Postat av: EmmaH

ge mig anledning att ge dig en ond framtid så ordnar jag det ;) såg inte anledningen nu bara.... HAHAHAH, ne jag är bara dum :O

2009-09-17 @ 21:08:09
Postat av: Sofia

Hundvalpar kan va ASjobbiga. Speciellt om de är ouppfostrade och bara hoppar upp på folk. usch. Men på håll är de ju söta ;)



Djurplågeri som djurplågeri. Plågas djuret (vilket det gör i dina båda exempel) är det djurplågeri och lika hemskt vilket som. Finns tyvärr många slags djurplågeri där djuret utnyttjas för människans skull :/

2009-09-18 @ 13:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0