Jag är en illusion

jag har armar jag har ben
jag har kärlek jag har värme
jag har stöd jag har hjälp
jag har dig och er
men jag har ingen vilja
jag har ingen kunskap
jag har ingen chans

det var ju den där frågan om att vara nöjd... jag är nöjd med vad jag har. jag är inte nöjd med det jag inte har =P

visst blir man lycklig när en pusselbit faller på plats, men det är bara en liten bit. resten då? vad gör jag med resten av bitarna?
Tänker hela tiden att jag vill inte vara tillbaka på ruta ett, men det kan jag ju aldrig vara! sakerna jag lärt mig, sakerna jag sett, de gör att jag aldrig kan ta ett steg tillbaka...även om det känns så.

Frågan är: vad gör jag nu? jag vet svaret...svaret framkallar dock fler frågor än svar och de frågorna har jag inte svar på. så frågan kvarstår. vad gör jag nu?



Cos if you go, I go...

Taking shortcuts through the alleys
While your racing through my mind
Cops can chase but they wont catch me
Not before I get to speak my mind
If there's still time


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0