Isak och Annie

Sen så vill jag bara medela ett till exempel: skrev om en viss ILLUSION härom dan. Ja den skulle kunna upplevas som rättså hemsk om man tror att jag syftar på mitt eget liv med den. Men se på den, det gör jag inte. ILLUSIONEN (i detta fall) är en människa! Jag gillar att skriva i gåtor det är min grej. Det kan lätt missuppfattas då ni tror att jag syftar på något jag kanske inte gör men det är väl den smällen jag får ta då.

Efter att ha firat jul och min 20 årsdag utomlands har jag lixom tappat det här att högtider ska firas...det känns inget speciellt längre.

MDVIHO = McDonalds Vill Inte Ha Oss. Någon mer som passar i klubben?

Nu tänkte jag roa mig med en liten sak som slog mig igår hehe. Ni vet så här att man ibland träffar folk som bara ÄR sitt namn. Felicia är ensån person för mig. Och ibalnd träffar man sånna som INTE ALLS borde heta det de heter för det stämmer inte på nått vis. Andreas är sån t.ex. Sorry =P
Så jag tänkte döpa om några personer här till namn jag tycker skulle kunna funka (absolut inget illa menat emot nån! hoppas ni fattar det) och sedan ta reda på vad ert riktiga namn står för och det påhittade för att sen se vilket som passar bäst. Okej? (det ligger ingen vidare tanke bakom namnen, jag var mest uttråkad)


Sofia - Vishet.   Kristina - Den kristna.  Då måste jag väl välja sofia även om det tar emot hehe

Linda - Liten späd och vek.  Mia - Det fanns många förklarningar till detta namn men jag föll för "rebellisk och hav av bitterhet" haha

Emma H - Stor, väldig. (okej det stämmer ju inte =P)  Bella - Vacker och Gud är min ed. Ja emma du får heta Bella.

Micaela - "Vem är som gud?".  Sara - Prinsessa.  Det finns tre MÄN i sverige som heter sara!!!

Marina - Kvinna från havet. (fint) Cassarndra - Skina glänsa.

Felicia - Stor lycka (det beskriver dig bra!)  Laura - Segrare

Malin - Den älskvärda.  Helena - Lysande eller fackla.

Sen tror jag det har nått å göra med att den första personen man träffar med ett "nytt namn" BLIR det namnet för mig iaf. Sen var det här jobbigt så fler personer bidde det inte.

Själv heter jag Alvida som på Hindi betyder Hej då. Mer förklaring hittar jag inte. Men påhittnamnet är Camilla som lite oroväckande betyder offertjänarinna...hm... Mitt namn är så ovanligt så vill jag vara anonym heter jag Camilla. Tänk på det om ni läser en insändare i tidningen hehe Det finns 175 Alvidor i Sverige (dock framgår det inte om det är deras tilltalsnamn. Fem stycken ska finnas i Kumla!)
Om ni själva fick välja ert namn vad skulle det bli?


Sen vill jag tipsa om en blogg jag snubblade över i sydafrika. Hon har vunnit pris för den, men det var inte förns jag läste detta som jag fattade att vinsnubben var hennes pojkvänn haha.
www.baglett.blogspot.com

The Wine Merchant: I'm meeting Baglett's Dad tonight.
The Housemate: Oh my God, you'll be fiiiiiine.
WM: Should I wear a shirt?
TH: Well, he will be wearing poly shorts with a t shirt that dates back to a time when he had muscle tone. What time is he fetching you from the airport?
WM: 11pm.
TH: It's Boozy Lunch Friday followed by Boozy Dinner Friday so make sure Baglett phones him before you board to remind him. He'll forget.
WM: What do I call him?
TH: Well he'll definitely call you by one of Baglett's ex boyfriend's names so anything goes really.
WM: Do you think we'll get on?
TH: You're in the wine business right?
WM: Yes.
TH: He'll ask you to marry her.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har några som kallar mig för Mira - det är ju rätt nära Mia faktiskt.... fast Mira är en förkortning på Fröken Mirakel =P "rebellisk och hav av bitterhet" känns dock lagom träffande. Men lägg till ett R så får du kalla mig Mira =) Jag tycker om det!

2009-04-07 @ 21:57:40
URL: http://brutalasanningar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0