Det lila partiet

Alvida ska bilda parti. Ingen erfarenhet av politik behövs ju uppenbarligen. Kolla bara på ber karlsson eller paulo roberto!

Det lila partiet! Låt Sverige börja om.
Det heter det lila partiet därför att micke börjar få allvarliga problem med att jag inte kan bestämma mig om jag är blå eller röd. Jag vara blandning= lila.

Sakfrågor:
* Privatisera äldreomsorgen.
* Sälj ut bitar av apoteket (= du ska kunna handla ipren och inkotinplåster i mataffären, men inte receptbelagd medicin).
* Stoppa Systembolagets monopol! Sprit ska finnas i affären.
* Höj skatten så vi får en bra barnomsorg och sjukvård för alla oavsett "klass".
* Jämlikt mellan kvinnor och män. Slopa allt som inte är det och ändra i lagarna omedelbums!
* Se över hur staten finansierar sig själv. Behöver politiker 100 000 kr i lön varje månad?
* Sattsa på den mindre lokala skolan, iallafall för de mindre barnen. Inga skolskjutsar gynnar även miljön.
* Börja miljötänket i skolan och i hemmen. Det ska vara lätt och roligt att återvinna. Den lilla människan ska känna att den har och kan göra betydelse.


RÖSTA LILA NU och låt oss pussla ihop Sverige med bitar som passar.


image18

Kommentarer
Postat av: Doris

hej mupp! :P
Nu har jag läst dina bloggar.
De är jättekul, men... akta dig från att ta i för mkt om vissa ;) de kanske inte läser i normala fall men man vet ju aldrig.
Men fortsätt blogga för sjutton!
Puss

2008-05-16 @ 17:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0