Kartonghistorien

Det är väl så dags nu. Härom veckan så slog jag ju fast att jag inte hade någon arbetsmoral. det är väl dock inget man ska prata högt om så ens arbetsgivare hör, men jag gör ju fortfarande det jag ska. jag sköter mig ju jag har bara väldigga problem med att göra det haha

Kartongincidenten inträffade för ett par fredagar sedan. Vi har en "rast" vid elva som inte är en rast. meningen är att man ska gå å hämta KAFFE eller TEA och sedan återvända till sin arbetsplats. Helt okej enligt mig FÖRUTOM, jag dricker varken kaffe eller tea. jag vill kunna då få sätta mig två minuter medans de andra går iväg, på min stol dricka lite vatten aknske slänga i mig en banan eller säga nått kort te frans eller nån.
men EGENTLIEGN är det inte okej. Ska jag inte ha nå kaffe BORDE jag fortsätta jobba. det tycker jag är FEL. så nu har jag sagt det.'

Men denna fredag satt vi och gjorde elkablar. jag och en massa andra (även fille) de andra gick iväg för att hämta kaffe och placerade sig en bit bort och stod och pratade. jag var SVINTRÖTT. varför minns jag inte men jag var fruktansvärt trött iaf. så jag la ner huvudet på bordet och slöt ögonen och redan här gjorde jag fel. MAN SKA INTE SOVA PÅ JOBBET: Visserligen sov jag inte, men iaf det har med uppförande å göra. DET SER INTE BRA ut. viktigare att det SER UT SOM ATT MAN JOBBAR än att man verkligen gör det. så är det oxå

men ja redan där gjorde jag fel. men som sagt det görs mycket på jobbet JAG anser som "fel" men som ingen annan tycker är konstigt så nu var det en sån där sak som JAG inte tyckte var så dum men som tydligen var det. JAG LÄR MIG!
nästa steg var att fille la en kartong på mitt huvud. å ja jag kan skylla ifrån mig på henne men faktum är att jag lät kartongen ligga kvar över mitt huvud. det dämpade allt oljud och var faktiskt riktigt skönt!

Så där låg jag på arbetsbänken och vilade med en kartong på m itt huvud. ja seriöst. INTE BRA! OCh då kom marianne (lilla chefen) och jag blev ju inte lite utskälld. så där rök min chans på att få stanna kvar i höst.

Det var kartonghistorien det.

Kommentarer
Postat av: mickan

:O ne va!! blev du verkligen utskälld :S

2009-07-19 @ 14:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0