Mulåsnor, snoppar och gud så underbart

Märks att folk börjar ge upp om mig. Jag kan inte klandra er eftersom jag är borta. jag vet hur det går till och har inte räknat med nått annat men jag har tänkt att försöka hålla mig kvar och uppdaterad så länge jag kan
Blir överlycklig när jag får sms. Senast nu var det från Linda Fille och Marcus. Men jag vet hur tråkigt det är att hålla på å smsa folk som inte svarar men jag kan verkligen inte men vill iaf att ni ska veta hur uppskattade ni är.

Linda jag läser din blogg så ofta jag bara kan ska du veta! Tråkigt när människor försvinner vad jag vill poängtera är att jag har inte försvunnit...typ. Du har iaf inte försvunnit för mig och du är jättevälkommen ner så fort du vill och kan!!!!

Enormt grattis till dig Mikaela vår framtida stsdspolis =P

The man who cant be moved med the script har blivit min vaggvisa. godnatlåt.och nickelbacks GAtta be somebody knyter det sig i magen på mig av när jag lyssnar på texten.

"Jag ville ha dig ända från det ögonblicket du gav mig en dansk skalle. Jag var bara inte säker på att jag kunde få dig"


Fåttlära oss hur vi skulle göra om vi skulle köra oliver till pressarstället. Tråkigt... Och så åt vi på resturang under tiden. Stället skulle servera glutenfripizza, vilket de gjorde OM man rinde en dag i förväg. Suck. Det blev en rissotto för 70 kr. Alltså risgeggamoja med ostsås och lite gröna blad (örter??).

Igår morrse kom den coola hovslagaren, men honom tog Mario handom. Jag gjorde ytterrundan. Dvs. jag kör omkring till olika hagar och kollar att de lever är rätt antal och har vatten samt hö. När jag kom tillstorhagen (som kallas det av den rätta anledningen!) såg jag två hästar av ELVA! Suck. Men desto längre jag gick desto fler hittade jag. Dock ville inte två stycken dyka upp. Längst bort av andra sidan av hagen skymtade jag en vit varelse och när jag kommer närmre ser jag att den elfte hästen (Jove) står på andra sidan stängslet! Jove hade rymt! Helvete!

Jaha, jag gick fram och hälsade lite lugnt på honom och konstaterade att försöker jag få honom att gå igenom stängslet igen är risken stor att han bara sticker ännu längre bort från mig. Så det var bara att knata tillbaka till bilen och hämta en grimma och lite godis.

När jag kommer tillbaka med den ser jag hur skithästen helt snällt och fint sänker huvudet och går under eltråden (som det uppenbarligen inte är el i) tillbaka in i hagen...


Körde fast med bilen två gånger oxå =S

Sen red vi även igår!! Himmelrike säger jag bara. Hästarna hade ingen kondis så de var ju dyngsvettiga på eng gång men gud vad kul det var. Allt flöt. Kristin blev lite väl kaxig på slutet vilket jag har svårt för, men annars ååå jag var som ett litet överlyckligt barn. Denna skog och miljö! Och jag red i den!

När vi skulle sadla blev min häst (Paula) rädd för något och slet sig med sån kraft bakåt att "stocken" (grova grenen) som hon var bunden i lossnade och drämde te mig rejält i bakhuvudet. Pang lät det verkligen! Aj fan säger jag bara! Har en enorm ömmande bula, men väntar fortfarande på huvudvärken faktiskt.

Men jag grät inte! Har insett att det är sällan smärtan jag grinar över när det händer något. Det är snarare chocken över vad i helvete som just hänt som brukar skapa tårar. Nu var det så uppenbart och hästen verkade skämmas =P Hon var hursomhelst mycket lydigare iaf efteråt. Jättego liten brud.

Vi red i westernsadlar och min var helt perfekt, annars brukar de ju vara rätt stora så jag lixom harshar omkring i dem, men denna passade min bak perfekt. Vi red även i repgrimmor och det funkade precis lika bra som ett bett. Varken bättre eller sämre. Jag ska vara ärlig, jag var lite skeptisk först (eftersom jag kände inte hästen och hon verkade lite hispig = skulle hon sticka så känns ett snöre runt nosen som väldigt lite broms), men det sa jag ju såklart inte =P



Här klagar vi när vi måste sätta på oss jackor haha. när solen lyser kan man gå i bikini men det känns att det är kyla i luften.

Vi har en katt som smiter in hos oss titt som tätt men nu har han börjat ta me sig sina kompisar så vi får nog sluta med att låta honom komma in.


Människorna här är helt dumma i huvudet. Att vi är upptagana med hästarna fattar de inte. ALLT handlar tydligen om deras jävla oliver.


Idag rymde även Bardo till Serena, Paula och Frenando. Bardo är mulåsna men inte visste vi att sådana är sterila. Jag såg bara den sketna lilla åsnan komma farande med snorren förberedd och ge sig på Paula som inte såg ut att misstycka direkt. Tack och lov gick Fernando emellan och skyddade sina brudar.


Det är stressigt å sitta vid datorn haha


Kommentarer
Postat av: Ulven

jag har inte gett upp jag läser å ger ju komentarer ibland

2008-11-09 @ 06:05:41
Postat av: Linda

Heey! Haha, om westersadlar brukar vara stora kanske det är din bak som har vuxit till sig??? =O Vad är det de göder dig med egentligen!? HAHAHA XD

Tack för svaret =D Jag ska fortsätta skicka sms till dig, (varning för terror!) åtminstone tills jag vet att min räkning på mobilen inte blir mer än min månadslön som telefonförsäljare. ...vilket inte är mycket.... Men men

massa kramar från Linda! Hon hade btw lust att ringa till dig och döda tid en stund med en trevlig människa, men NEJ, det går inte för du är i ITALIEN. You bitch!

2008-11-10 @ 00:39:25
URL: http://brutalasanningar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0