"Nate från gossip girl" i Italien

Okej ja jag måste ju berätta om den otroliga natten i Florens 13 december.

Klockan sex tog vi tåget från Castelfiorentino till Florens. Sen letade vi efter skolan är luciatåget skulle vara men p.g.a dålig info av Veronika och Marita så stod vi i en kvart utanför rätt port  utan att veta det och kom då precis för att se luciatåget tåga ut...skit oxå.

Sen tog vi oss till en irlänsk pub som skulle tydligen ligga VID katedralen...kataedralen är det the doum? Nej puben HETTE the Cathedral. Så där satt vi oss och drack oss lulliga och käka chips en och en halvtimma. Blev erbjudna drinkar av 14 åringar. NEJ TACK! När det äldre och mer attraktiva sällskapet som satt på den smala puben innan gick sa en av grabbarna "he's leaving girls run after him" haha
sen gick vi till YAB men det visade sig att de öppnade inte förns 00.30 så då skulle vi går till Twice istället men hamnade på baren Slowly...? jag är inte spontan när det är nån annan som bestämmer att det är det jag ska vara så jag blev lite putt. Träffade en rik fransman utanför toan haha. men vi gick iaf till Twice sedan.

Jag vantrivdes. Så mycket folk dålig musik, nej jag var verkligen inte på humör. Tjejen i gardroben tyckte även jag skulle betala 8 euro för att hänga in kläderna och jag bara inte en chans! Så ur med alla värde saker och så sutta jag den på en soffa som så många andra gjort.
Tillslut fick jag tjejerna att gå därifrån iaf. Fenomenet med ringen är nu ett faktum. Å detta land och dess killar de är ju galna!  Vi blev bönade av sju killar utanför twice. Det är så mycket killar på krogarna här så vill grabbarna ta sig in på krogen måste de har en tjej vardera med sig!

Jaja vi gick därifrån iaf och börja röra oss mot YAB. Då inser fröken Karin att hon typ har supit upp alla sina pengar och vill inte lägga 16 euro på inträde på YAB. Alvida blev då mycket frustrerad. Det kunde hon inte kläckt ur sig INNAN vi gick från Twice. Å jag som såg så fram emot YAB med röda mattan å allt. FUCK. men nej hon gick inte att övertala och vägrade låna pengar trots att vi erbjöd henne.

Ja då blev iaf uppraggade av en man som tyckte att vi skulle följa med till klubben 21...det visade sig sedan att han nog var inkastare och klubben SÖÖÖÖG. In och ut.

Vi hamnade hursomhelst igen på Twice...DÄr däckade Karin i en soffa med våra väskor och jag å Kristin gav oss ut på uppdrag. Eller ja kristin hade uppdraget hitta ett hångel och jag hade gett mig själv uppdraget att inte vara den mesiga blondinen som sist. Vilket verkligen var tur för gud vad vi har slagits med grabbar. "NO NO NO!" Hur säger man lesbisk på italienksa för det måste jag börja säga. Det var alltså galet dom kom från alla håll!

Men kolla men sen på de italienska brudarna så är de antingen stora som berg eller fulla som as. Kul för grabbarna å ragga på dem.
Vi klarade båda våra uppdrag och jag fick mig en liten bonus hihi... "Men vad trög du är det är ju dg jag vill ha" haha

När vi sedan går ut inser Kristin att hon måste gå på toa och fixa sin killes facebook (suck =P) så hon kutar in och ut kommer killarna. STOP! Skriker jag å säger att ni måste ge Kristin eran facebook och dom svarar att vi har träffat kristin och gett henne facebook och så frågar de ju om jag har å jag NEEEEJ!
Sen var det puss puss tack och hej. Helt underbart. Ingedalltande eller fjollande utan bara "det här var trevligt ha ett bra liv" det här kan jag vänja mig vid.
Sen kommer kristin ut och hävdar att de inte alls utbytt facebook. VA!? Jag och Karin blev helt paffa de sa ju det. Missuppfatta vi dem så gravt? Så ja kristin var ju knäckt heh.

Sen var det bara att traska tillbaka mot McDonalds och tåget. Tåget gick klockan sju så väl hemma gjorde jag hästarna på engång och sedan har jag bokstavligt talat sovit bort denna dag haha.


One night in Florence and the world's your oyster
The bars are temples but the pearls ain't free
You'll find a god in every golden cloister
And if you're lucky then the god's a he
I can feel an angel sliding up to me

One town's very like another
When your head's down over your pieces, sister

One night in Floence makes a hard man humble
Not much between despair and ecstasy
One night in Florence and the tough guys tumble
Can't be too careful with your company
I can feel the devil walking next to me

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0